De geschiedenis en maatschappelijke scores van Amerikaanse studenten zijn tijdens de pandemie gedaald
De scores op de toetsen geschiedenis en maatschappijleer zijn iets gedaald voor achtste klassers in de Verenigde Staten, volgens bevindingen die aantonen dat een groeiend aantal kinderen geen basiskennis heeft van het ene of het andere materiaal.
De scores zijn woensdag bekendgemaakt door de National Assessment of Education Progress. Dezelfde beoordeling meldde in oktober dat elke staat tijdens de COVID-19-pandemie een daling van de wiskunde- of leesscores had gezien. De laatste scores, zeiden functionarissen, weerspiegelen verder de impact van de virusverstoringen die scholen in het hele land hebben gesloten.
In een tijd van pessimisme over de staat van de Amerikaanse democratie, suggereren testresultaten dat veel jonge mensen moeite hebben om te begrijpen hoe de overheid werkt en het belang van burgerparticipatie. Volgens de resultaten kan bijna een derde van de achtste klassers de structuur of functie van de overheid niet beschrijven.
Veel Amerikaanse scholen doen niet genoeg om de trend te keren, zeggen leraren geschiedenis en maatschappijleer.
Ongeveer 68% van de achtste-klassers gaf aan lessen te volgen die voornamelijk gericht waren op de geschiedenis van de Verenigde Staten. Dat is vergeleken met 72% van de studenten in 2018. En slechts ongeveer de helft van de achtste-klassers geeft aan een cursus te volgen die voornamelijk gericht is op maatschappijleer en/of overheid, wat volgens het rapport vrijwel ongewijzigd blijft ten opzichte van 2018. .
“We hechten er geen waarde aan, en we zeggen niet dat het iets is dat ze echt nodig hebben om actief, geïnformeerd en betrokken te zijn naarmate ze ouder worden”, zegt Kerry Sautner, hoofd van het onderwijs bij het National Constitution Center, een non-profitorganisatie. organisatie in Pennsylvanië.
De CivXNow Coalition, een belangenbehartigingsgroep voor maatschappijleer, meldde vorig jaar dat 38 staten een stand-alone maatschappijleerklas nodig hebben om af te studeren van de middelbare school en dat slechts zeven staten burgerschapsklassen nodig hebben.
Patrick Kelly, een overheidsleraar in South Carolina, zei dat hij het steeds belangrijker vindt om ervoor te zorgen dat leerlingen goed lezen en rekenen, en terecht.
“Maar elke minuut die je ergens naartoe leidt, moet ergens anders vandaan komen. En dus als alfabetiseringsinterventies geen verband houden met sociale studies, verliezen we terrein in het onderwijzen van sociale studies”, verklaarde hij.
De National Education Progress Assessment – bekend als de “National Report Card” – testte ongeveer 7.800 studenten in het hele land in maatschappijleer en 8.000 studenten in de geschiedenis van de Verenigde Staten tussen januari en maart 2022. De test werd voor het laatst afgenomen in 2018.
Op een puntenschaal van 0 tot 500 daalde de gemiddelde score in de geschiedenis van de VS met 5 punten tot 258, waarmee een neerwaartse trend werd voortgezet die in 2014 begon. Slechts 13% van de achtste klassers behaalde een score gelijk aan of hoger dan het vaardigheidsniveau. De laatste gemiddelde score was een punt lager dan de resultaten van de eerste meting in de geschiedenis van de VS in 1994.
Bij maatschappijleer daalde de gemiddelde score met 2 punten tot 150 tussen 2018 en 2022. Slechts 22% van de achtste klassers scoorde op of boven het vaardigheidsniveau. De resultaten, op een puntschaal van 0 tot 300, zijn de eerste daling sinds 1998. De hoogste gemiddelde score was 154 in 2014.
De Amerikaanse minister van Onderwijs, Miguel Cardona, zei dat de scores ook de noodzaak onderstrepen van meer mogelijkheden om meer te weten te komen over de geschiedenis en de regering van de VS.
“Het verbieden van geschiedenisboeken en het censureren van onderwijzers om deze belangrijke onderwerpen te onderwijzen, bewijst onze studenten een slechte dienst en zal Amerika in de verkeerde richting sturen”, zei Cardona, verwijzend naar conservatieve pogingen om nieuwe beperkingen op te leggen aan hoe ras- en genderonderwerpen worden onderwezen.
Volgens de resultaten presteert 40% van de achtste-klassers onder de basisvaardigheden geschiedenis, wat betekent dat ze waarschijnlijk geen eenvoudige historische concepten in primaire of secundaire bronnen kunnen identificeren. Eenendertig procent presteert onder de basisburgerschapsvaardigheden.
___
Gegevensjournalist Sharon Lurye droeg bij aan rapportage vanuit New Orleans.
___
Het onderwijsteam van Associated Press krijgt steun van de Carnegie Corporation uit New York. De AP is als enige verantwoordelijk voor alle inhoud.
HOW TO GET FREE PSN CODES PSN GIFT CARD GENERATOR 2023 YOUTUBE
PSN CODES 2023 PSN CODE GENERATOR FREE PSN GIFT CARDS APP
FREE PSN CODES JANUARY 2023 50 PLAYSTATION GIFT CARDS
FREE PSN CODE GENERATOR 2020 WORKING EMBRAPA
FREE PSN CODES JANUARY 2023 50 PLAYSTATION GIFT CARDS
FREE PSN GIFT CARD GENERATOR 2022 NO HUMAN VERIFICATION IGN
EARN FREE PSN CODES IN 2023 IDLE EMPIRE
ZL 2 FREE PSN CODES PLAYSTATION STORE GIFT CARD
BUY PSN GIFT CARDS CHEAP PLAYSTATION GIFT CARD CODES ENEBA
PSN CARD US CHEAP PLAYSTATION GIFT CARD JAN 2023 OFFGAMERS
No comments