Header Ads

Header ADS

Waarom Erin O'Toole spreekt

Een jaar na die abrupte val uit de gratie ging O’Toole met POLITICO zitten voor een zeldzaam interview. Tijdens een gesprek over de ups en downs van een decennium in Ottawa besprak hij de politieke cultuur, de plaag van verkeerde informatie en zijn laatste gedachten over zijn volgende act.

We hebben het urenlange gesprek gedestilleerd in acht afhaalrestaurants – fragmenten die voor de duidelijkheid licht zijn gecomprimeerd en bewerkt.

Afhaal 1: Hij heeft weinig spijt van de verkiezingen van 2021 en de onrust die daarop volgde.

O’Toole schrijft het verlies gedeeltelijk toe aan de effectiviteit van de hoekpolitiek van de premier, die de Canadezen ervan overtuigde dat de Tories niet vertrouwd konden worden om met Covid om te gaan.

“Na zes tot acht maanden van zelfonderzoek, zei ik min of meer, nee, ik zou niets anders doen, in termen van proberen een moderne, verantwoordelijke conservatieve optie aan Justin Trudeau voor te leggen.

“We wonnen de zeteltelling een week na de verkiezingen, vijf dagen na de verkiezingen. Maar de angst waarop de premier op de een of andere manier vertrouwde om de verkiezingen te lanceren [meant] Uiteindelijk zorgden we er niet voor dat genoeg mensen in de buitenwijken zich op hun gemak voelden bij onze aanpak van het omgaan met Covid. Dat is spijtig, want ik denk dat een andere aanpak de polarisatie die we zien misschien enigszins heeft verminderd.

Takeaway 2: in een wereld op Zoom had O’Toole moeite om zijn werk-van-huis-caucus bij elkaar te houden.

“Voor de verkiezingen had ik geen persoonlijke caucusbijeenkomst. Ik heb sommige mensen enorm zien lijden in hun persoonlijke leven op Zoom. Ik zag in Zoom-vergaderingen mensen multitasken, mensen die pindakaas op hun bagel smeerden. Mensen waren niet verloofd. En er was een sectie die door het konijnenhol van Covid ging – de ivermectine, de negen meter.

“Ik zou proberen mensen gefocust te houden op het werk dat voorhanden was, namelijk om het land uit de pandemie te halen en levens te helpen redden, en de wachtkamers in ziekenhuizen te ontlasten.”

Afhaalpunt 3: Hoekschoppen zijn effectief, maar ze hebben consequenties.

O’Toole zegt dat Trudeau’s pandemiebeleid Canada heeft verdeeld.

“Meteen na de verkiezingen pasten de liberalen als eerste een vaccinatiemandaat toe voor de Hill, wetende heel goed dat ik parlementsleden had gekozen die het mandaat waarschijnlijk niet zouden halen.

“Waarom deden ze dat? Het was gewoon pure politiek. Het beschermde niemand of iets dergelijks. Ze wilden de verkiezingshoek voortzetten in de periode na de verkiezingen terwijl ze een nationaal mandaat uitrolden. Ze zijn erg goed politieke hoeken op korte termijn. En waren instrumenteel. Ze waren een onderdeel van mijn uiteindelijke ondergang als leider, maar ze zijn ook hetzelfde element dat leidde tot de blokkade van Wellington St. En de vlaggen die opduiken tijdens mijn rit die ik echt hou niet van.

“Meneer Trudeau heeft deze omstandigheden gecreëerd. En als er iets is, mijn grootste spijt dat ik geen leider ben, is dat ik altijd heb geprobeerd iemand te zijn die probeert te leiden naar consensus en samenwerking. Ik denk dat meneer Trudeau de omstandigheden schept voor het land zal op de lange termijn meer verdeeld zijn, en dat is geen goede zaak, en dat is veel belangrijker dan ik of hij.

Takeaway 4: voor de rest van deze termijn is O’Toole van plan zijn plekken te kiezen.

Hij vertelt POLITICO dat hij zich, nu hij meer tijd heeft om te procederen, concentreert op kwesties die cruciaal zijn voor zijn belangen.

“Nadat ik mijn gezin en de scholen van mijn kinderen had verhuisd en ons gezin had aangepast aan plotselinge veranderingen, heb ik een aantal gebieden vastgesteld waar ik unieke ondersteuning wilde bieden bij belangenbehartiging. Een beetje goede wil als ik mijn naam aan een goed doel kon verbinden.

“Een daarvan zijn de Afghaanse tolken en de 8.000 mensen die we nog steeds niet uit Afghanistan hebben gekregen.

“Een ander gebied was MAID [medical assistance in dying] en geestelijke gezondheid. Waarschijnlijk was het eerste waar ik op de heuvel aan begon te werken de geestelijke gezondheid van veteranen en eerstehulpverleners.

“Ik heb jarenlang campagne gevoerd voor kernenergie en de kleine modulaire reactor op de locatie in Darlington. Het zit niet alleen in mijn rijden.

“Arctische kwesties en defensiekwesties in het algemeen.

“En dan natuurlijk Oekraïne, onderdeel van de laatste toespraak die ik als leider hield. Toen de minister [Mélanie] Joly minimaliseerde een op handen zijnde invasie. Zijn spraak is niet goed verouderd. De mijne die zegt dat we eerder defensieve dodelijke wapens hadden moeten delen, is volgens mij wat beter verouderd.

Takeaway 5: Substack verslaat Twitter.

O’Toole heeft zich aangesloten bij een groeiend aantal parlementsleden die Substack-podcasts en nieuwsbrieven hebben gelanceerd. Hij omarmt platforms die het debat bevorderen op manieren die tweets niet kunnen.

“Sociale media zijn zo tribaal en zo giftig geworden dat ik iets ga posten, het zou kunnen gaan over het overlijden van de koningin, en het liberale leger van boze trollen zal erop hameren. En nu word ik ook gehamerd door de anti-lockdown, anti-vax soort mensen. Dat betekent dus dat mensen die daadwerkelijk toegang proberen te krijgen tot iets en meer te weten komen, niets meer uit deze sites halen.

“Dus met Substack, [Conservative MP] Michelle Rempel Garner moedigde me aan om het te gebruiken omdat ze vond dat het een goede discussie op gang bracht. Er lopen nog steeds trollen rond. Maar de berichten zijn langer van vorm. Het is dus geen kwestie van het in een kleine slogan onder te brengen.

“En dat is goed voor mij, want sommige problemen waar ik al 10 jaar over praat en praat, gebeuren nu.”

Afhaal 6: Onder de liberalen is Canada de MIA van de wereld.

O’Toole trekt een rechte lijn tussen NAFTA-heronderhandelingen en de lauwe benadering van president Joe Biden van de betrekkingen tussen Canada en de VS.

“We zijn een bijzaak geworden in bijna elke belangrijke relatie die we hebben. En ik geef de regering de schuld van haar soort deugdzaamheid door te wijzen op buitenlands beleid.

“Het is een [area] waar de reguliere media een deel van de schuld op zich nemen, naar mijn mening ook, omdat ze niet voorbij hun eigen afkeer van Donald Trump konden komen om te beseffen hoe ineffectief onze NAFTA-onderhandelingen waren en hoeveel we onze speciale plaats met de Verenigde Staten echt verloren. En niets bewijst dat meer dan de manier waarop Biden Canada in zijn eerste jaar als president heeft behandeld, van Keystone XL tot alles daartussenin.

“Ik heb veel respect voor [Finance Minister] Chrystia Freeland, maar die onderhandelingen hebben we volledig gemist en dat zette ons op achterstand. En nu, in de NAVO, worden we niet serieus genomen. Europeanen nemen ons niet serieus. Ik denk dat we met onze reactie op Oekraïne beginnen te verbeteren. We nemen eindelijk de moeilijke beslissingen over China. De kans bestaat dat we deze daling kunnen keren.

Afhaalmaaltijd 7: We zouden ons allemaal zorgen moeten maken over verkeerde informatie.

Het is een conservatief probleem, zegt hij, maar de liberalen hebben ook marginale elementen die hun stem laten horen.

“Het enige dat me een beetje zorgen baart aan onze partij – en het is niet de leider, het is de partij en de conservatieve beweging – is de ongebreidelde desinformatie, vooral over de situatie in Oekraïne. Ik heb rechtsbuiten opgemerkt op sociale media, vooral veteranen, van wie ik sommigen persoonlijk heb gesproken, die haken, lijnen en zinkers kopen, onderdeel van de Russische propaganda over Oekraïne, of die nu geleid wordt door neonazi’s, of geld witwast met alle hulp van westerse landen.

“Dit zijn allemaal verhalen van Poetin en het Kremlin. Wanneer iemand iets ziet dat door een vriend is gepost, nemen ze het voor lief. ‘Hé, ik was met Jim in het konvooi. En als Jim zegt dat dat waar is over Oekraïne, dan moet het waar zijn. En ik denk dat we de verantwoordelijkheid hebben om dat tegen te gaan. Dat is een deel van de reden waarom ik schreef mijn essay over F-K Trudeau-vlaggen.

“Het is belangrijk voor [political] delen die niet gedefinieerd moeten worden door de pony. Maar als je de pony bekritiseert, zijn ze luid. En zoveel mensen zullen zwijgen. Ik denk niet dat we kunnen zwijgen. Deze toegankelijke waarnemer in het midden, we moeten hem ervan overtuigen dat de conservatieve weg de juiste is. En als we de pony toestaan [voices] die geen deel uitmaken van onze partij om onze partij te definiëren, zal het moeilijker zijn om deze mensen ervan te overtuigen dat wij hun stem verdienen.

Afhaalmaaltijd 8: O’Toole wil een rol bij zijn partij na de volgende verkiezingen – misschien.

Hij heeft niet beloofd zich verkiesbaar te stellen. Maar hij lijkt open te staan ​​voor een nieuwe termijn als hij een rol kan vinden in de Conservatieve Partij.

“Ik wil kijken wat we als partij uitrollen, waar ik kan helpen en waar ik input kan geven. Er zijn mensen die dit land verlaten. En er zijn mensen die in sommige gevallen zijn gemarginaliseerd door hun eigen premier. De niet-gevaccineerden.

“Ik wil dat we deze periode doorkomen en alles wat ik kan doen om te helpen. ik geef [Conservative Leader] Steen [Poilievre] advies van tijd tot tijd. Hij vroeg het verschillende keren. Het is een unieke positie.

“Al dit verkiezingspraatje over een voorjaarsverkiezing doet me echt zeggen: ‘Wat gaan we bedenken? Wat kan ik doen om het team te helpen? Maar ik beschouw het nog steeds als een eer om parlementslid voor Durham te zijn. En we zullen zien wat er dit voorjaar gebeurt.

FREE PSN CODES 2023 GENERATOR GIFT CARD CORNER
45 FREE PSN CODES PLAYSTATION STORE CODES FOLLOWCHAIN
FREE PSN CODE GENERATOR PLAYSTATION FREE GIFT CARD GENERATOR
PLAYSTATION STORE GIFT CARD 10 GAMESTOP
FREE PSN CODE GENERATOR 2023 FREE 100 GIFT CARD CODES
PLAYSTATION STORE CODE 10 SONY REWARDS
FREE PSN GIFT CARD CODE HERE FREE PSN GIFTCARD CODE INSTAGRAM
FREE PSN GIFT CARD CODE HERE FREE PSN GIFTCARD CODE INSTAGRAM
GET NOW PSN GIFT CARD GENERATOR 2022 UPDATE NEW WORKING
BUY PSN GIFT CARDS CHEAP PLAYSTATION GIFT CARD CODES ENEBA

No comments

Powered by Blogger.