Header Ads

Header ADS

Catering: het fenomeen no-show houdt aan

Zelfs als restauranthouders oplossingen proberen te vinden om het “no-show”-fenomeen tegen te gaan, dringt de boodschap niet door tot alle klanten.

• Lees ook: Een restauranthouder brengt kosten in rekening voor no-shows

Dinsdagavond hadden in restaurant La Grolla, in de Côte d’Abraham, twee groepen van in totaal 19 klanten gereserveerd, maar kwamen niet opdagen.

Voor het team van het kleine Zwitserse restaurant, dat plaats biedt aan zo’n vijftig man, is dit een groot gemis dat niet meer goed te maken is.

“Dat slaat nergens op.” Ook deze avond hadden we een groep van 14 en nog een van vijf personen. Het gaat niet goed. Het gebeurt te vaak en we zouden graag een straf kunnen opleggen”, legt manager Olivier Le Hécho uit.

Aanzienlijke verliezen

Ondanks de aanklachten stapelen de voorbeelden zich op.

Bovendien is januari niet de beste maand van het jaar net voor de start van het Quebec Wintercarnaval.

“Voor een klein restaurant als wij, is dat te zien. Er is een terugbelpoging gedaan om de reservering te bevestigen en het nummer was buiten gebruik. We werden behoorlijk voor de gek gehouden’, voegt hij eraan toe.

“Het lijkt erop dat de boodschap niet aankomt. In de Verenigde Staten nemen we het creditcardnummer. In de hotels hier houden we een aanbetaling. Ik denk dat mensen voorstander zijn. We hadden vanavond een paar tafels kunnen afpakken van voorbijgangers, maar met een reservering is dat onmogelijk ”, legt Dave Thivierge, server op dezelfde plek, uit.

Tijdens de maand januari 2023 verzamelde La Grolla in totaal 26 “no-shows” voor 113 mensen.

Volgens Jean-Sébastien Pothier, medeoprichter van het online reserveringsplatform, bedraagt ​​het percentage “no-shows” in restaurants momenteel 18 tot 20%.

Het fenomeen veroorzaakt aanzienlijke financiële verliezen voor restauranthouders.

“Het treft ook werknemers, niet alleen restauranthouders. En dat weerhoudt ons ervan om aan bepaalde klanten tafels te geven”, zegt Yannick Parent, eigenaar van meerdere restaurants in Quebec, waaronder het Bello Ristorante.

Voor $ 5 en $ 20

Kan er een zwarte lijst met “slechte klanten” worden gemaakt en gedeeld tussen verschillende restaurants? Om juridische redenen nog niet.

Restauranteigenaren eisen al enkele maanden het recht om bij een no-show bij een reservering een bedrag van de creditcard af te schrijven.

De Association Restauration Québec (ARQ) claimt het recht om tussen $ 5 en $ 20 in rekening te brengen aan klanten die niet komen opdagen na een reservering.

Heeft u informatie over dit verhaal om met ons te delen?

Heb je een primeur die misschien interessant is voor onze lezers?

Schrijf ons op of bel ons rechtstreeks op 1 800-63SCOOP.



FREE PSN CARD CODE 2023 GENERATOR 10 50 10 PSN UNSPLASH
50 PSN CARD CODE FREE GENERATOR BMOOX APACHE
FREE PSN CODE GENERATOR 2023 FREE 100 GIFT CARD CODES
PLAYSTATION STORE GIFT CARD CODE GET FREE PSN CODES 2023
45 FREE PSN CODES PLAYSTATION STORE CODES FOLLOWCHAIN
BUY PSN GIFT CARDS CHEAP PLAYSTATION GIFT CARD CODES ENEBA
HOW CAN I GET A PLAYSTATION GIFT CARD FOR FREE QUORA
10 PLAYSTATION STORE GIFT CARD DIGITAL CODE AMAZON COM
ONLINE PLAYSTATION PSN GIFT CARD CODE GENERATOR QUARIES
PDF FREE PSN GIFT CARD GENERATOR NO VERIFICATION NO SURVEY MEGAHCKSS

No comments

Powered by Blogger.