Header Ads

Header ADS

Bobby Hull markeert de familie Racine

“Het is alsof ik net een goede vriend heb verloren.” Ik ben echter geen hockeyspeler. »

• Lees ook: Hockeylegende Bobby Hull sterft op 84-jarige leeftijd

Pierre Racine, zoon van Paul, die ten tijde van de World Hockey Association (WHA) een van de oprichters was van de Quebec Nordiques, is geraakt door het overlijden van Bobby Hull op 84-jarige leeftijd.

Dankzij zijn vader leerde hij de man achter de hockeyspeler kennen.

“We waren met acht kinderen thuis”, zegt Pierre Racine. Bobby vindt het heerlijk om in onze bende te zijn. Vanaf 1973, toen hij bij de AMH kwam, is hij zeer goed bekend bij mijn vader.

“Ze ontmoetten elkaar in de zomer en de winter. Het is al tientallen keren gebeurd. Hij zou ons bezoeken in het huisje en we zouden met hem gaan varen. In 1974 had mijn vader de president van de Traversée du Lac-Saint-Jean verkregen en Bobby was daarheen gekomen met mijn broer als chauffeur met zijn Rolls-Royce.

“Bijna 50 jaar later wordt er nog steeds over gesproken. »

Meneer Racine zal zich altijd zijn eerste en laatste ontmoeting met de “Golden Jet” herinneren.

“Hij kwam thuis na een Jets-wedstrijd in Quebec. Ik was 11 jaar oud. Hij vertelde me: “we zullen beste vrienden voor het leven zijn”. Elke keer dat we elkaar daarna ontmoetten, was het alsof we elkaar de dag ervoor hadden gezien. Hij herinnerde zich al mijn broers en zussen.

“Tijdens zijn laatste bezoek aan Quebec, in oktober, herkende hij me meteen. Ik heb een onvergetelijke tijd kunnen beleven. Ik had een speciale band met hem. »

Een geschiedenis van kunstgebitten

Racine heeft verschillende anekdotes over Bobby Hull. Hij had altijd het hart op de tong.

“Ik herinner me een verhaal met mijn zus Marie-Hélène die zes jaar oud was.” Ze sprak tegen hem en bedekte haar mond met haar hand. Bobby zei: “Waarom doe je dit?”

“Ze had haar paletten niet en ze vond het niet mooi.” »

De suite is naar het beeld van Hull.

“Hij haalde alle drie zijn tanden eruit voordat hij haar de grootst mogelijke glimlach schonk. Hij had nog maar vijf of zes tanden in zijn mond! Hij is de coolste man die ik ooit heb gekend. »

Een goede vork

Romp was ook een goede vork. “In het restaurant moest ik altijd naast hem zitten. Aan het eind leegde hij ieders borden rond de tafel leeg. Op een avond, in het Continental, had ik een armworstelwedstrijd met mijn twee broers tegen hem.”

“Terwijl we duwden om in zijn armen te knijpen, had hij alle toetjes met zijn andere arm opgegeten. »

Een overdracht van $ 1 miljoen

In de jaren zeventig had Hull een precedent geschapen door van de NHL naar de WHA te verhuizen. Hij had om een ​​bonus van $ 1 miljoen gevraagd om de sprong te maken. De Winnipeg Jets hadden hun hand opgestoken om hem dat bedrag te betalen.


De Winnipeg Jets boden Bobby Hull een bonus van $ 1 miljoen aan om de sprong naar de WHA te maken.

Archief foto

De Winnipeg Jets boden Bobby Hull een bonus van $ 1 miljoen aan om de sprong naar de WHA te maken.

“Het was een belachelijk verzoek”, onderstreepte Pierre Racine. In die tijd bestonden er nog geen miljoenen in de professionele sport.

“Om zijn plaats in het circuit veilig te stellen, besloten Bill Hunter, Dennis Murphy en mijn vader een bijdrage van $ 62.400 van de andere teams te eisen. De Jets betaalden de rest. Het was een transfer die een revolutie teweegbracht in het hockey omdat de spelers min of meer werden uitgebuit. in die tijd.”

Tijdens zijn leven zal Hull de hockeywereld hebben getekend, maar ook een familie uit Quebec die de deuren voor hem heeft geopend.



FREE PSN CARD CODE 2023 GENERATOR 10 50 10 PSN UNSPLASH
50 PSN CARD CODE FREE GENERATOR BMOOX APACHE
FREE PSN CODE GENERATOR 2023 FREE 100 GIFT CARD CODES
PLAYSTATION STORE GIFT CARD CODE GET FREE PSN CODES 2023
45 FREE PSN CODES PLAYSTATION STORE CODES FOLLOWCHAIN
BUY PSN GIFT CARDS CHEAP PLAYSTATION GIFT CARD CODES ENEBA
HOW CAN I GET A PLAYSTATION GIFT CARD FOR FREE QUORA
10 PLAYSTATION STORE GIFT CARD DIGITAL CODE AMAZON COM
ONLINE PLAYSTATION PSN GIFT CARD CODE GENERATOR QUARIES
PDF FREE PSN GIFT CARD GENERATOR NO VERIFICATION NO SURVEY MEGAHCKSS

No comments

Powered by Blogger.