Header Ads

Header ADS

Schermtijd kan van invloed zijn op academische prestaties, studieresultaten



CNN

Volgens een nieuwe studie kan het later schadelijk zijn voor het academische succes en het emotionele welzijn van baby’s om naar tablets en tv te kijken.

Onderzoekers ontdekten dat een toenemend gebruik van schermtijd tijdens de kindertijd geassocieerd was met een lager executief functioneren zodra het kind 9 jaar oud was, volgens de studie gepubliceerd maandag in JAMA Kindergeneeskunde tijdschrift.

Uitvoerend functionerende vaardigheden zijn mentale processen die “ons in staat stellen om te plannen, onze aandacht te richten, instructies te onthouden en met succes met meerdere taken te jongleren”, aldus de Harvard University Center over het zich ontwikkelende kind.

Deze executieve functies zijn volgens het onderzoek belangrijk voor cognitie van hogere orde, zoals emotionele regulatie, leren, academische prestaties en geestelijke gezondheid. Ze beïnvloeden ons succes sociaal, academisch, professioneel en in hoe we voor onszelf zorgen, zei Dr. Erika Chiappini, assistent-professor in de psychiatrie en gedragswetenschappen aan de Johns Hopkins University School of Medicine in Baltimore.

“Hoewel deze cognitieve processen zich op natuurlijke wijze ontwikkelen vanaf de kindertijd tot aan de volwassenheid, worden ze ook beïnvloed door de ervaringen die we hebben en wanneer we die hebben in onze ontwikkeling”, zegt Chiappini, die niet betrokken was bij het onderzoek, in een e-mail. .

De resultaten bevestigen de aanbevelingen van de American Academy of Pediatrics, die alle schermtijd vóór 18 maanden afraadt, met uitzondering van videochatten, zei Dr. Joyce Harrison, universitair hoofddocent psychiatrie en gedragswetenschappen aan de Johns Hopkins University School of Medicine . Harrison was niet betrokken bij het onderzoek.

De studie keek naar gegevens van Singapore Growing Up Toward Healthy Outcomes, of GUSTO, die vrouwen van alle sociaaleconomische achtergronden ondervroeg tijdens hun eerste trimester van de zwangerschap. De steekproef bestond uit 437 kinderen die elektro-encefalografie (EEG) scans ondergingen, die worden gebruikt om de neurale paden van de cognitieve functie te onderzoeken. ln de hersenen, op 1, 18 maanden en 9 jaar.

Jonge kinderen hebben moeite om te leren op tablets en tv's, zei dr. Erika Chiappini van de Johns Hopkins University School of Medicine.

Ouders rapporteerden de schermtijd van elk kind en onderzoekers ontdekten dat er een verband was tussen schermtijd tijdens de kindertijd en aandacht en uitvoerende functie op 9-jarige leeftijd, aldus de studie.

Verder onderzoek is echter nodig om te bepalen of schermtijd stoornissen in de executieve functie heeft veroorzaakt of dat er andere factoren in de omgeving van het kind zijn die hem vatbaar maken voor zowel meer schermtijd als lager executief functioneren, merkt de studie op.

In een leerrijke tijd als de kindertijd is volgens de AAP een van de grote problemen met het gebruik van schermen dat jonge kinderen er niet veel van leren.

“Niets vervangt interactie met volwassenen, modellenwerk en lesgeven”, zei Harrison.

Baby’s hebben moeite met het interpreteren van informatie die in twee dimensies wordt gepresenteerd, zoals op schermen, en hebben moeite om fantasie van werkelijkheid te onderscheiden, zei Chiappini.

“Baby’s en kinderen zijn ook sociale leerlingen en hebben veel baat bij heen-en-weer interactie met anderen (volwassenen en kinderen), wat moeilijk te bereiken is met schermen”, zei Chiappini via e-mail.

Als het gaat om emotionele regulatie, kunnen baby’s en peuters leren van hun verzorgers wanneer ze zelfbeheersing modelleren of helpen bij het labelen van geschikte emoties en uitdrukkingen, voegde ze eraan toe.

Je kunt een jong kind bijvoorbeeld opties geven voor wat het moet doen als het boos is, zoals pauzeren of diep ademhalen in plaats van ongepast gedrag zoals slaan, zei Harrison.

Praten over emoties kan voor kleuters te abstract zijn en in deze gevallen gebruiken gekleurde vlakken om over emoties te praten kan nuttig zijn, zei dr. Jenny Radesky, kinderarts voor gedragsontwikkeling en universitair hoofddocent kindergeneeskunde aan het Michigan Medicine CS Mott Children’s Hospital. Radesky was niet betrokken bij het onderzoek.

Rust en tevredenheid kunnen groen zijn; bezorgd of geagiteerd kan geel zijn; en overstuur of boos kan rood zijn, waarbij afbeeldingen of foto’s van gezichten worden gebruikt om kinderen te helpen hoe ze zich voelen met hun kleurzone. Om het te versterken, kunnen volwassenen over hun eigen emoties praten in termen van kleuren waar hun kinderen bij zijn, zei Radesky in een eerder CNN-artikel.

Ouders en kinderen kunnen samen door kleuren bladeren en rustgevende hulpmiddelen voor verschillende zones bedenken, voegde ze eraan toe.

Om deze executieve functievaardigheden op te bouwen, zegt Harrison dat het belangrijk is om gestructureerde betrokkenheid te bieden waar een kind kan werken aan het oplossen van problemen voor zover ze dat kunnen op hun ontwikkelingsniveau – in plaats van problemen voor hem op te lossen.

En toch moeten ouders soms gewoon de was doen of een zakelijke bijeenkomst bijwonen, en schermen kunnen een effectieve afleiding lijken.

Voor zeer jonge kinderen is het waarschijnlijk het beste om schermtijd te vermijden, merkte Harrison op.

Probeer in plaats daarvan het kind te betrekken bij huishoudelijke taken, zegt ze.

“Geef je peuterkleertjes om naast je op te vouwen terwijl je de was probeert te doen of houd je baby veilig in een positie waarin je regelmatig oogcontact kunt maken terwijl je je klusje doet”, zegt Harrison via e-mail.

Voor oudere kleuters, bespaar je schermtijd om het strategisch te gebruiken, zei ze.

“Hun schermtijd kan bijvoorbeeld worden gereserveerd voor een moment waarop u een belangrijke videovergadering moet bijwonen”, zei Harrison.

En er is inhoud die kan helpen bij het aanleren van emotionele regulatie wanneer je tank leeg is. Zoek media die tot doel hebben kinderen rechtstreeks over emoties te spreken – zoals Daniel Tiger of Buikademhalingshelm – misschien als een meditatie in plaats van een afleiding, vertelde Radesky eerder aan CNN.

En je kunt de schermtijd verbeteren door je kind erbij te betrekken terwijl ze kijken, zei Chiappini. Stel vragen als: “Hoe voelt dit personage zich?” en “wat kunnen ze doen om hun vriend te helpen?” voegde ze eraan toe.

Het opvoeden van kinderen is een complexe en soms overweldigende taak, en geen enkele verzorger kan zijn kind altijd alles geven wat het wil, zei Radesky.

HOW TO GET FREE PSN CODES PSN GIFT CARD GENERATOR 2023 YOUTUBE
PSN CODES 2023 PSN CODE GENERATOR FREE PSN GIFT CARDS APP
FREE PSN CODES JANUARY 2023 50 PLAYSTATION GIFT CARDS
FREE PSN CODE GENERATOR 2020 WORKING EMBRAPA
FREE PSN CODES JANUARY 2023 50 PLAYSTATION GIFT CARDS
FREE PSN GIFT CARD GENERATOR 2022 NO HUMAN VERIFICATION IGN
EARN FREE PSN CODES IN 2023 IDLE EMPIRE
ZL 2 FREE PSN CODES PLAYSTATION STORE GIFT CARD
BUY PSN GIFT CARDS CHEAP PLAYSTATION GIFT CARD CODES ENEBA
PSN CARD US CHEAP PLAYSTATION GIFT CARD JAN 2023 OFFGAMERS

No comments

Powered by Blogger.